XIII Ogólnopolska Konferencja Doktorantów Uczelni Muzycznych
6-8 grudnia 2024
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
HARMONOGRAM
6 grudnia 2024 | PIĄTEK
- 10:30
Otwarcie Konferencji
Słowo Dyrektora Szkoły Doktorskiej – dr hab. Anna Liszewska, prof. AM - 11:00-13:00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32- Anna Rusin, Szkoła Doktorska, II rok
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Promotor: dr hab. Agnieszka Draus, prof. AMKP
Karnawał postaci w opéra-bouffe. O Cyckach Tyrezjasza Francisa Poulenca i Bezdomnej jaskółce Szymona Laksa - Jan Machalski, Szkoła Doktorska, III rok
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
Promotor: dr hab. Tomira Rogala, prof. UMFC
Automatyzacja mikrotonalnych systemów dźwiękowych w środowisku Kontakt - Karolina Wahl, Szkoła Doktorska, II rok
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. AMP dr hab. Mikołaj Rykowski
Koncepcja formy etiudy w twórczości fortepianowej Marii Szymanowskiej oraz Fryderyka Chopina – podobieństwa i różnice - Mikołaj Durka, Szkoła Doktorska, II rok
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab Monika Karwaszewska
O wpływie materiału na brzmienie instrumentów dętych
- Anna Rusin, Szkoła Doktorska, II rok
- 13:00-14:30
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Oktawia Pączkowska, Szkoła Doktorska, III rok
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
Promotor: ad. dr hab. Aldona Nawrocka-Woźniak
Immersja jako strategia kompozytorska w twórczości multimedialnej i elektroakustycznej - Szymon Wieczorkiewicz, Szkoła Doktorska, III rok
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. dr hab Wojciech Kazimierz Olszewski
Synteza apokrewnych wskazań metodycznych jako podstawa rozwoju nowatorskich technik wykonawczych na gitarze basowej bezprogowej w muzyce jazzowej XX i XXI wieku - Tomasz Herisz, Szkoła Doktorska, I rok
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Promotor: prof. dr hab. Grzegorz Jurczyk
Taśma, a live electronics – gdzie leży granica? Na przykładzie utworu Kierana Brunta pt. Cold Tingle of Infinity
- Oktawia Pączkowska, Szkoła Doktorska, III rok
- 14:30-15:30
przerwa obiadowa - 15:30-18:00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Hubert Żmudzki, Szkoła Doktorska, II rok
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Olczak
Dlaczego mikrotonowość - Anna Dańda, Szkoła Doktorska, IV rok
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AMKP
Promotor pomocniczy: dr Julia Kosk-Wojciechowska
III Symfonia Janusza Orlika jako przykład solowej ruchowej interpretacji utworu muzycznego - Karolina Kapela, Szkoła Doktorska, II rok
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
Klawikord wiązany Johanna Christopha Maijwaldta (Pobiedna 1728 r., nr inw. MNP I 47) - Łukasz Kurzawski, Szkoła Doktorska, II rok
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Promotor: prof. dr hab. Barbara Okoń-Makowska
Optymalizacja sposobu realizacji nagrań muzycznych i technik mikrofonowych pod kątem rozszerzenia stereofonii do systemów 3D. - Mateusz Pieróg, Szkoła Doktorska, I rok
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. AMP dr hab. Monika Kędziora
Znaczenie mediów w życiu i twórczości Tadeusza Szeligowskiego
- Hubert Żmudzki, Szkoła Doktorska, II rok
- 19:00
KONCERT I
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4PROGRAM KONCERTU
7 grudnia 2024 | SOBOTA
- 9:00-12:00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Dominik Kisiel, Szkoła Doktorska, III rok
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Leszek Kułakowski
Otwarta improwizacja jako sposób na kreowanie wyrazu artystycznego - Mikołaj Sarad, Szkoła Doktorska, II rok
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Promotor: dr. hab. Włodzimierz Spodymek, prof. AMFN
Nowe ujęcie etiudy saksofonowej w twórczości Christiana Lauby - Justyna Wróblewska, Szkoła Doktorska, III rok
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
Klawesynowe transkrypcje Thomasa Billingtona – w poszukiwaniu orkiestrowego brzmienia w fakturze klawiszowej - Stanisław Stanicki, Szkoła Doktorska, III rok
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. AMP dr hab. Jarosław Thiel
Tempo rubato. Sekrety zapisu tekstu muzycznego - Julia Malik, Szkoła Doktorska, I rok
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
Analiza zagadnień wykonawczych na przykładzie cyklu pieśni op.13 kompozytora do poezji ekspresjonistycznych poetów niemieckich w zestawieniu z wybranymi pieśniami Wagnera (Der Engel/Wesendonck Lieder WWV91), Regera (Maria Wiegenlied op. 76 nr 2) i Straussa (Die Nacht op.10 nr 3) - Jakub Borowczyk, Szkoła Doktorska, II rok
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
Problematyka adaptacji pieśni na głos kontratenorowy, na przykładzie wybranych utworów Michaela Nymana i Philipa Glassa
- Dominik Kisiel, Szkoła Doktorska, III rok
- 12:30
KONCERT II
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4PROGRAM KONCERTU
- 14:00-15:00
przerwa obiadowa - 16:00-19:00
Zebranie Dyrektorów Szkół Doktorskich
Sala Konferencyjna, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4 - 19:00
KONCERT III
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32PROGRAM KONCERTU
8 grudnia 2024 | NIEDZIELA
- 10:00-11:45
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Jakub Kapała, Szkoła Doktorska, I rok
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Promotor: prof. dr hab. Dariusz Bąkowski-Kois
Dodekatonia w twórczości Hermanna Schroedera - Maciej Kończak, Szkoła Doktorska, II rok
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: dr hab. Henryk Kasperczak
Strój instrumentów szarpanych z rodziny lutni oparty o cechy wspólne dla Accords nouveaux wariantu piątego i Nouvel accord ordinaire - Jan Staruch, Szkoła Doktorska, I rok
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Promotor: dr hab. Karol Kisiel, prof. UWM
Wpływ ćwiczeń fizycznych na swobodę ruchową w grze na instrumencie oraz redukcję napięć związanych z intensywną eksploatacją mięśni - Szymon Nehring, Szkoła Doktorska, V rok
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Promotor: Prof. dr hab. Katarzyna Popowa-Zydroń
Herman Nehring, Józef Hofmann, Ignacy Friedman - polscy pianiści-wirtuozi. Powiązania, konteksty, inspiracje
- Jakub Kapała, Szkoła Doktorska, I rok
- 11:45
przerwa – bufet kawowy - 12:00-15:00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Filip Grześkowiak, Szkoła Doktorska, I rok
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: dr hab. Małgorzata Sajna-Mataczyńska
Wpływ ćwiczeń plyometrycznych na wybrane aspekty gry na fortepianie - Maria Kożewnikow, Szkoła Doktorska, I rok
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
Promotor: prof. dr hab. Robert Cieśla
O kształceniu wokalisty-aktora według K.S. Stanisławskiego - Paweł Popko, Szkoła Doktorska, III rok
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
Promotor: dr hab. Robert Morawski, prof. UMFC
Problematyka artystycznej interpretacji muzyki współczesnej na przykładzie wybranych dzieł kameralnych na fortepian, klarnet i wiolonczelę Pawła Mykietyna, Marcela Chyrzyńskiego, Pawła Szymańskiego - Julian Paprocki, Szkoła Doktorska, III rok
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
Promotor: dr hab. Mariusz Barszcz
Relacja i zależność. Muzyka multimedialna w dobie cyfrowego panoptykonu - Tomasz Raff, Szkoła Doktorska, III rok
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Ewa Marciniec
Z liryki Afanasija Feta op. 134 – ostatni cykl pieśni Mieczysława Weinberga. Perspektywa wykonawcza, konteksty, okoliczności powstania, wykonywania i nagrania cyklu - Zuzanna Kasprzyk-Molenda, Szkoła Doktorska, III rok
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
Promotor: dr hab. Jacek Owczarek, prof. AM
Somatyka na skraju jutra – perspektywy choreograficzne
- Filip Grześkowiak, Szkoła Doktorska, I rok
- 15:00
przerwa obiadowa - 17:00
KONCERT IV
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4PROGRAM KONCERTU
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej, XIII edycji Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów Uczelni Muzycznych, która odbędzie się w dniach 6‑8 grudnia 2024 roku w siedzibie łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Wzorem lat ubiegłych, uczestnicy biorący aktywny udział w konferencji będą mogli zaprezentować swoje badania i dokonania zarówno w formie referatu, jak i występu artystycznego na jednym z dwóch, zaplanowanych koncertów. W programie konferencji przewidziane są również panele dyskusyjne dotyczące podejmowanej w referatach tematyki. Udział w koncercie (max. 15 minut) wiąże się z koniecznością przedstawienia referatu (max. 20 minut).
Obrady Konferencji odbywać się będą w Sali 31, w zabytkowym Pałacu Karola Poznańskiego – siedzibie łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Koncerty, zaplanowano w Sali Kameralnej budynku ROKEiDM (al. 1 Maja 4) na 6 i 8 grudnia 2024 roku.
Szczegółowy harmonogram konferencji zostanie podany do wiadomości publicznej po zamknięciu listy uczestników.
Na zgłoszenia online czekamy do 31 października 2024 roku.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Zakwaterowanie, utrzymanie oraz koszty przejazdu pokrywają uczestnicy OKDUM.
W programie Konferencji zaplanowane jest również spotkanie Dyrektorów Szkół Doktorskich i Kierowników Studiów Doktoranckich służące wymianie doświadczeń w zakresie kształcenia, działalności i ewaluacji szkół doktorskich. Termin spotkania (wstępnie zaplanowany na 7 grudnia br.) zostanie potwierdzony w porozumieniu z jego uczestnikami.
Zadanie współfinansowane z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego
PATRONAT HONOROWY
PATRONAT MEDIALNY