Image
Image

XIII Ogólnopolska Konferencja Doktorantów Uczelni Muzycznych

6-8 grudnia 2024

Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi

 

XIII Ogólnopolska Konferencja Doktorantów Uczelni Muzycznych

 
HARMONOGRAM

 
6 grudnia 2024 | PIĄTEK
  • 10:30
    Otwarcie Konferencji
    Słowo Dyrektora Szkoły Doktorskiej – dr hab. Anna Liszewska, prof. AM
  • 11:00-13:00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32
    • Anna Rusin, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
      Promotor: dr hab. Agnieszka Draus, prof. AMKP
      Karnawał postaci w opéra-bouffe. O Cyckach Tyrezjasza Francisa Poulenca i Bezdomnej jaskółce Szymona Laksa
    • Jan Machalski, Szkoła Doktorska, III rok
      Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
      Promotor: dr hab. Tomira Rogala, prof. UMFC
      Automatyzacja mikrotonalnych systemów dźwiękowych w środowisku Kontakt
    • Karolina Wahl, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. AMP dr hab. Mikołaj Rykowski
      Koncepcja formy etiudy w twórczości fortepianowej Marii Szymanowskiej oraz Fryderyka Chopina – podobieństwa i różnice
    • Mikołaj Durka, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab Monika Karwaszewska
      O wpływie materiału na brzmienie instrumentów dętych
  • 13:00-14:30
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Oktawia Pączkowska, Szkoła Doktorska, III rok
      Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
      Promotor: ad. dr hab. Aldona Nawrocka-Woźniak
      Immersja jako strategia kompozytorska w twórczości multimedialnej i elektroakustycznej
    • Szymon Wieczorkiewicz, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. dr hab Wojciech Kazimierz Olszewski
      Synteza apokrewnych wskazań metodycznych jako podstawa rozwoju nowatorskich technik wykonawczych na gitarze basowej bezprogowej w muzyce jazzowej XX i XXI wieku
    • Tomasz Herisz, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
      Promotor: prof. dr hab. Grzegorz Jurczyk
      Taśma, a live electronics – gdzie leży granica? Na przykładzie utworu Kierana Brunta pt. Cold Tingle of Infinity
  • 14:30-15:30
    przerwa obiadowa
  • 15:30-18:00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Hubert Żmudzki, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Olczak
      Dlaczego mikrotonowość
    • Anna Dańda, Szkoła Doktorska, IV rok
      Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
      Promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AMKP
      Promotor pomocniczy: dr Julia Kosk-Wojciechowska
      III Symfonia Janusza Orlika jako przykład solowej ruchowej interpretacji utworu muzycznego
    • Karolina Kapela, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
      Klawikord wiązany Johanna Christopha Maijwaldta (Pobiedna 1728 r., nr inw. MNP I 47)
    • Łukasz Kurzawski, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
      Promotor: prof. dr hab. Barbara Okoń-Makowska
      Optymalizacja sposobu realizacji nagrań muzycznych i technik mikrofonowych pod kątem rozszerzenia stereofonii do systemów 3D.
    • Mateusz Pieróg, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. AMP dr hab. Monika Kędziora
      Znaczenie mediów w życiu i twórczości Tadeusza Szeligowskiego
  • 19:00
    KONCERT I
    Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4

    PROGRAM KONCERTU

 
7 grudnia 2024 | SOBOTA
  • 9:00-12:00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Dominik Kisiel, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Leszek Kułakowski
      Otwarta improwizacja jako sposób na kreowanie wyrazu artystycznego
    • Mikołaj Sarad, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
      Promotor: dr. hab. Włodzimierz Spodymek, prof. AMFN
      Nowe ujęcie etiudy saksofonowej w twórczości Christiana Lauby
    • Justyna Wróblewska, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
      Klawesynowe transkrypcje Thomasa Billingtona – w poszukiwaniu orkiestrowego brzmienia w fakturze klawiszowej
    • Stanisław Stanicki, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. AMP dr hab. Jarosław Thiel
      Tempo rubato. Sekrety zapisu tekstu muzycznego
    • Julia Malik, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
      Analiza zagadnień wykonawczych na przykładzie cyklu pieśni op.13 kompozytora do poezji ekspresjonistycznych poetów niemieckich w zestawieniu z wybranymi pieśniami Wagnera (Der Engel/Wesendonck Lieder WWV91), Regera (Maria Wiegenlied op. 76 nr 2) i Straussa (Die Nacht op.10 nr 3)
    • Jakub Borowczyk, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
      Problematyka adaptacji pieśni na głos kontratenorowy, na przykładzie wybranych utworów Michaela Nymana i Philipa Glassa
  • 12:30
    KONCERT II
    Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4

    PROGRAM KONCERTU

  • 14:00-15:00
    przerwa obiadowa
  • 16:00-19:00
    Zebranie Dyrektorów Szkół Doktorskich
    Sala Konferencyjna, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4
  • 19:00
    KONCERT III
    Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32

    PROGRAM KONCERTU

 
8 grudnia 2024 | NIEDZIELA
  • 10:00-11:45
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Jakub Kapała, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
      Promotor: prof. dr hab. Dariusz Bąkowski-Kois
      Dodekatonia w twórczości Hermanna Schroedera
    • Maciej Kończak, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: dr hab. Henryk Kasperczak
      Strój instrumentów szarpanych z rodziny lutni oparty o cechy wspólne dla Accords nouveaux wariantu piątego i Nouvel accord ordinaire
    • Jan Staruch, Szkoła Doktorska, I rok
      Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
      Promotor: dr hab. Karol Kisiel, prof. UWM
      Wpływ ćwiczeń fizycznych na swobodę ruchową w grze na instrumencie oraz redukcję napięć związanych z intensywną eksploatacją mięśni
    • Szymon Nehring, Szkoła Doktorska, V rok
      Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
      Promotor: Prof. dr hab. Katarzyna Popowa-Zydroń
      Herman Nehring, Józef Hofmann, Ignacy Friedman - polscy pianiści-wirtuozi. Powiązania, konteksty, inspiracje
  • 11:45
    przerwa – bufet kawowy
  • 12:00-15:00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Filip Grześkowiak, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: dr hab. Małgorzata Sajna-Mataczyńska
      Wpływ ćwiczeń plyometrycznych na wybrane aspekty gry na fortepianie
    • Maria Kożewnikow, Szkoła Doktorska, I rok
      Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
      Promotor: prof. dr hab. Robert Cieśla
      O kształceniu wokalisty-aktora według K.S. Stanisławskiego
    • Paweł Popko, Szkoła Doktorska, III rok
      Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
      Promotor: dr hab. Robert Morawski, prof. UMFC
      Problematyka artystycznej interpretacji muzyki współczesnej na przykładzie wybranych dzieł kameralnych na fortepian, klarnet i wiolonczelę Pawła Mykietyna, Marcela Chyrzyńskiego, Pawła Szymańskiego
    • Julian Paprocki, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
      Promotor: dr hab. Mariusz Barszcz
      Relacja i zależność. Muzyka multimedialna w dobie cyfrowego panoptykonu
    • Tomasz Raff, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Ewa Marciniec
      Z liryki Afanasija Feta op. 134 – ostatni cykl pieśni Mieczysława Weinberga. Perspektywa wykonawcza, konteksty, okoliczności powstania, wykonywania i nagrania cyklu
    • Zuzanna Kasprzyk-Molenda, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
      Promotor: dr hab. Jacek Owczarek, prof. AM
      Somatyka na skraju jutra – perspektywy choreograficzne
  • 15:00
    przerwa obiadowa
  • 17:00
    KONCERT IV
    Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4

    PROGRAM KONCERTU

 

 

 
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej, XIII edycji Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów Uczelni Muzycznych, która odbędzie się w dniach 6‑8 grudnia 2024 roku w siedzibie łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Wzorem lat ubiegłych, uczestnicy biorący aktywny udział w konferencji będą mogli zaprezentować swoje badania i dokonania zarówno w formie referatu, jak i występu artystycznego na jednym z dwóch, zaplanowanych koncertów. W programie konferencji przewidziane są również panele dyskusyjne dotyczące podejmowanej w referatach tematyki. Udział w koncercie (max. 15 minut) wiąże się z koniecznością przedstawienia referatu (max. 20 minut).

Obrady Konferencji odbywać się będą w Sali 31, w zabytkowym Pałacu Karola Poznańskiego – siedzibie łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Koncerty, zaplanowano w Sali Kameralnej budynku ROKEiDM (al. 1 Maja 4) na 6 i 8 grudnia 2024 roku.

Szczegółowy harmonogram konferencji zostanie podany do wiadomości publicznej po zamknięciu listy uczestników.

Na zgłoszenia online czekamy do 31 października 2024 roku.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

 
Zakwaterowanie, utrzymanie oraz koszty przejazdu pokrywają uczestnicy OKDUM.

W programie Konferencji zaplanowane jest również spotkanie Dyrektorów Szkół Doktorskich i Kierowników Studiów Doktoranckich służące wymianie doświadczeń w zakresie kształcenia, działalności i ewaluacji szkół doktorskich. Termin spotkania (wstępnie zaplanowany na 7 grudnia br.) zostanie potwierdzony w porozumieniu z jego uczestnikami.

 

Zadanie współfinansowane z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego

Zadanie współfinansowane z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego

 
PATRONAT HONOROWY

Patronat honorowy

 
PATRONAT MEDIALNY

 
Patronat medialny

 

 

XIII Konferencja Doktorantów